top of page
  • Vart parkerar jag?
    Det finns 2 parkeringar, samtliga är avgiftsfria och du finner dem på framsidan av hotellet i anslutning till entrén. Vi huvudentrén hittar du också våra handikapplatser. Vi har även 6st elbilsladdare, typ 2 - 11 kw Avgiftsbelagd. 5,5kr/kWh Efter att du är färdigladdad ber vi dig att flytta på bilen. För varje minut du står över och ej laddar tas en avgift á 0,5kr/minut ut. Detta för att alla ska få en chans att ladda.
  • Vad skiljer de olika rumskategorierna?
    Det som skiljer våra rumskategorier åt är storleken på rummen samt utsikten. Dels så finns våra mysiga rum i olika storlekar men även utförande, storleken på sängen och vilken utsikt man har skiljer dem åt.
  • Hur hittar jag till er?
    Hotell havsbaden finner du på Skatuddsvägen 18 I Grisslehamn.
  • Hur ser sviterna ut?
    Vi har en del olika sviter, för att få en visuell bild av sviterna trycker du på länken nedan. - Tornsviterna - Romantiska sviten - Panoramasviten Bilder kommer inom kort.
  • Hur är hotellet handikappanpassat?
    Vi har hiss till samtliga våningar och har tre rum anpassade för rullstol. Dessutom hittar du handikapparkering direkt utanför huvudentrén.
  • Har ni hundrum?
    Självklart är även “människans bästa vän” välkommen, Vi har dock begränsat antal Hundrum. Vi kan dock inte garantera tillgång till hundrum förens klockan 16.00. Vänligen kontakta receptionen på 0175 - 309 30 för att kolla tillgängligheten. För att lägga till hundrum kostar det 200:- extra.
  • Har ni gym på hotellet?
    I vår Spa och relaxavdelning finner du ett välutrustat gym. Det är öppet mellan 09-00 varje dag och här råder 16 års gräns.
  • När är in- och utcheckning?
    Incheckning 16.00 Utcheckning Senast 11.00 Du får vistas på Spa från 12.00 på incheckningsdagen till 12.00 på utcheckningsdagen.
  • Kan man gifta sig hos er?
    Givetvis är bröllopspar med sällskap välkomna för att fira sin stora dag hos oss. Vänligen kontakta oss för bokningsförfrågan på konferens@hotellhavsbaden.se
  • Ingår wifi?
    Trådlöst internet finns på hotellet och är fritt att nyttja för samtliga hotellgäster.
  • Tar ni emot kontanter eller är ni ett kontantfritt hotell?
    Vi är ett kontantfritt hotell men du kan betala med kort i både reception, våra barer och restauranger.
  • Har ni roomservice?
    Hos oss kommer du/ni för att slappna av och må bra, självklart bistår vi er med roomservice om så önskas!
  • Kan man teckna ett avtal med er?
    Det går bra att teckna avtal med oss, vänligen kontakta ulrika@hotellhavsbaden.se
  • Har ni bagagerum?
    Ja, det har vi. Dock ansvarar inte hotellet för det bagage man lämnar där.
  • Vad ingår i dem olika paketen ni har?
    Följ länken nedan för att ta del av våra paket och dess innehåll. Läs mer här: https://www.hotellhavsbaden.se/erbjudanden-paket
  • Vad gäller för av och -ombokning?
    Avbokning upp till max 4 rum ska ske senast 2 dagar innan ankomst (senast 15.00), samma gäller vid online bokning men då uttas en avboknings avgift på 100kr. För grupper/konferenser över 5 rum gäller specifika grupp och konferens regler som finns i er bekräftelse. Vi hänvisar till Visita - https://visita.se/app/uploads/2019/09/att-bo-pa-hotell_webb.pdf samt våra bokningsbekräftelsers avbokningsregler.
  • Hur bor vi bäst som familj hos er?
    Vi har ett familjerum på 35m2 med två sovrum med dubbelsäng i varje rum. Man kan även komplettera en minisvit eller svit med extrasäng.
  • Kan man boka och bli garanterad utsikt mot Ålands hav?
    Man kan alltid önska att få bo I ett rum vars utsikt ligger mot vattnet. Vill däremot bli garanterad utsikt mot Ålands hav tillkommer en kostnad på 300kr.
  • Måste man förskottsbetala en bokning?
    Samtliga bokningar som görs via vår onlinebokning måste förskottsbetalas, Bokningar som görs direkt till hotellet per telefon eller mail betalas vid ankomst direkt till hotellet.
  • Har ni extrasäng att boka till rummet?
    Vi tillgodoser er med extrasäng om din rumskategori tillåter det.
  • Hur många kan man bo i samma rum?
    Det varierar beroende på rumskategori, mellan två till fyra personer per rum
  • Vilka betalningsmedel accepterar ni?
    Vi tar emot förskottsbetalning eller garanti och betalning mot betal- & kreditkort. Hotell Havsbaden är ett kontantfritt hotell.
  • Vilka behandlingar erbjuder ni?
    När det kommer till tillgänglighet och behandlingsmeny är ni välkomna att höra av er till Sandra och Nina. Bokningar kan även göras på följande länk. Läs mer här: https://www.hotellhavsbaden.se/behandlingar Bokas via: behandling@hotellhavsbaden.se
  • Vad kostar spaentré?
    Enbart spaentré kostar Vardagar: 395kr/person Helg: 595kr/person Skollov, 595kr/person
  • Vilka öppettider har ni på ert spa?
    Spa håller öppet mellan 09-00 måndag-söndag. I omklädningrummet finns det kodlås.
  • Har ni åldersgräns på spa?
    Mellan 14.00 - 18.00 är barn mellan 0-15 år välkomna att vistas på vår spa. Innan 14.00 och efter 18.00 får barn ej vistas på vår spaavdelning vilket också innebär att barn ej får vara i t.ex solsängarna vid spaavdelningen eller spabaden på innergården.
  • Kan man komma och bara äta frukost hos er?
    Du har möjlighet att äta frukost hos oss även fast du inte bor på hotellet. Kostnaden för detta är 185:-/person. Barn under 3år, äter gratis.
  • Kan man köpa presentkort hos er?
    Presenkort köper du här: http://online.techotel.dk/common/gifttoken.aspx?hotelid=98532&lang=sv
  • Om man önskar praktik eller söker jobb, vart vänder jag mig?"
    Läs om våra tjänster under www.hotelllhavsbaden.se/jobb
  • Har ni allergirum?
    Självklart! Men du måste kontakta receptionen om du vill boka ett allergirum. Går ej boka online.
  • Kan man ladda elbilen hos er?
    Vi har även 6st elbilsladdare, typ 2 - 11 kw Avgiftsbelagd. 5kr/kWh Efter att du är färdigladdad ber vi dig att flytta på bilen. För varje minut du står över och ej laddar tas en avgift á 0,5kr/minut ut. Detta för att alla ska få en chans att ladda.
  • Jag har glömt badkläder?!
    Ingen fara! Det finns att köpa i vår shop. Vi har olika storlekar. Vi säljer dock ej badkläder i barnstorlekar. Herr badbyxor 200 kr Dam baddräkt 225 kr
  • Jag har matallergi, kan hotellet ordna specialkost?
    Vi gör vårt bästa för att möta alla gästers behov och önskade dieter. Om du har en matallergi och vill försäkra dig om att hotellet kan erbjuda mat som funkar för dig är det bäst att kontakta hotellet i förväg. Vi kan behöva förbereda speciella ingredienser eller så kan det hända att köket inte på ett säkert sätt kan tillaga mat som passar en särskild matallergi eller kost. Eventuella merkostnader kan tillkomma vid speciella dieter. På hotellets frukostbuffé finns det oftast flera laktos- och glutenfria alternativ för den som önskar det.
bottom of page